Helgen

LÖRDAG:

Det blåser på Skaraslätten.

Idag åkte Arne till Florence och Rune igen och fortsätter att renovera de vill ju att det skall vara klart till jul får väl hoppas för deras kul att det hinner bli klart.

Det var ju meningen att Sara  lägga ett anlagsspår till Gustav men det har snöat och blåser så vi får ta det en annan dag.

Så jag passade på att städa ppe i klädkammaren plockade iordning mina skor och stövlar, skall köpa typ krokar så jag kan hänga upp stövlarna under hyllorna såg det på "Äntligen hemma" nu ligger bara stövlanra på hyllorna. Det bli nog jättebra bara jag hittar någonstans där det finns att köpa.

Ställde iordning flyttkartonger med plädar, överkast mm och la sommarskor i ner i kartonger de behöver ju inte stå framme nu i vinter.
 
Påeftermidagen ringde Florence och sa att middagen var klar, lasange kan man ju inte tacka nej till så jag åkte dit lasangen var jättegod. Tack för maten igen.

Hanna kom och provade klänningen till bröllopet det var jättefin.

Vi åkte hem vi kollade på tv innan det var läggdags.

Söndag.

Sov hela natten för en gång skull var skönt.

Vakande tidigt var ute med hundarna innan Arne kom ner och vi åt frukost idag har jag tvättat täcken, lakan som vi har haft i husvagnen. Så n är den vinterförvarad. Men jag längtade till sommaren då man får packa in allt i den och dra iväg.

Satte äntligen upp gardiner i det lilla rummet innanför v-rummer blev så fint riktigt ombonat.

Lova är lite gnällig hon är skendräktig och bäddar, bäddar till sina "valpar" som hon tror hon har stackars lilla Lova hon är ingen valp längre jo min lilla valp är hon.

Här är Lova ca 6 - 7 veckor.
 

Kortet är lånat från kennel jilloc´s.
 
Och snart är hon 1 år den 6 december.

Jag har bytt mat till Angie och Lova de äte nu Bravo färskfoder och de älskar de och är bra i magen också. Härligt men jag tycker det lukta illa.

Nu har vi ätit Tacos och är mätta så nu väntar tv och starke man sedan Beck fast nman har sett den flera gånger.

Imorgon skall jag åka till Rusta i Skövde och kolla på tapeter till köket vi har målat det vitt och nu vill jag hae ne tapet.

Ha en skön söndags kväll!

Eva & hundarna


Kommentarer
Postat av: Linda Olofsson

Hej. Hösten och vintern får en verkligen att vilja pyssla inne =). Daisy (J's Version of a dream) är en buse när hon är själv hemma men nu när jag varit sjuk några dagar har hon varit en snäll lite ängel =). Sover gott på mattes fötter mest hela tiden.

Mvh Linda

2010-11-22 | 09:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: