Julbord

I fredags var vi bjudna på julbord på Lundsbrunn kurort av Florence och Rune.
Det var mycket god mat bara att man äter alldeles för mycket så magen känns som den skall sprängas. Det var trevligt med många trevliga vänner.

Tack för god mat och en trevlig kväll.


Rune.


Jonnie och Florence.


Elvira och Sanna, Jonnies sambo.


Roy.



Och mer snö har vi fått det snöar nu också.

Idag har jag bakat lussebullar eller lussekatter. Varför säger man lussekatter det är ju inga katter? Någon som vet det.

Har tänkt att göra en blogg som jag skriver vilka utställningar jag skall ställa Angie och Lova också resultaten, lägga ut kort.

Boken som jag vann"Skäm bort din hund" rekommenderar jag verkligen.

Jag har tänkt att göra en fototävling men jag återkommer längre fram.

Nu skall jag ta ett glas mjölk och en nybakad lussekatt eller lussebulle.

Kram
Eva och hundarna.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Julbord såg gott ut. Vill också ha lussebulle och mjölk...

2010-12-05 | 14:57:46
URL: http://www.daimilus.net
Postat av: kristinacronwall

Hej, i vintermörkret. Fina bilder. Duktig du är som bakar så mycket. Vi ses ju snart, vad fort tiden går. Kramisar

2010-12-05 | 15:37:23
Postat av: Monica

Lussekatter heter så för att djävulen i form av katt gav stryk åt barnen. Bullarna med den gula färgen skyddade barnen från djävulen=Lucifer. Det är därför de heter Lusse (Lucifer)bullar eller katter.



Vad kul att boken var bra kanske man ska önska sig den i julklapp av familjen?

2010-12-05 | 20:16:03
URL: http://pudal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: