Sol & snö

Idag sken solen och det blåste inte så mycket idag, så vi tog en låmg promenad ut på åkern och hundarna sprang i full fart. När vi gick hemåt så såg jag bloddroppar i snön det var Lova som hade skrapat upp tassen lite grann men det var inte så farligt.

Snökort som vanligt blir lite tjatigt nu kankse.

Här är vår väg ner till den liten större vägen.



Gammeltanten visst är hon fin 12 år och 6 månader är hon.



En bamsestor istapp hängde från vår stupränna.

Äckligt med kläder tycker Gustav.



Kolla riktigt noga så ser ni att Lova hoppar över Angie.

Lova älskar verkligen snö hon hoppar rakt in i de höga drivorna.


Och hon skrattar hela tiden men jag hinner inte ta kort på henne.




Här plöjer hon fram. Hon ville inte gå in så hon var ut en lång stund själv och busade i snön. Min lilla tokfröken.

På eftermiddagen ville Lova och Gustav gå ut i lilla rastgården och de busade så jag filmade men ville inte gå ut så jag filmade genom fönstret.
Filmen kommer senare skall bara redigera den.


Sedan gick de och la sig alldeles intill varandra.



Strax innan gubben kom hem så tog jag dessa 2 kort lite fina tyckte jag.




Måste bara gratta Jilloc´s kennel till de stora framgångarna på utställningen i Norge igår. GRATTIS

Det var allt för i dag ha en bra kväll.

Eva & hundarna.


Kommentarer
Postat av: Wilda

Jättegullig gammeltant.

2010-11-30 | 09:48:22
URL: http://pargas.bloggplatsen.se
Postat av: Anette

Jättehärliga bilder! Superskoj å busa i snön =)

2010-11-30 | 12:51:41
URL: http://ivrigaizor.blogspot.com
Postat av: nina

Hej o tack för inlägget i gästboken.......hoppas allt är bra och att kylan ej tär för mkt;)

Ha det så bra

Nina på Flossan´s

2010-12-03 | 21:12:29
URL: http://brann.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: